ارزانترین سنگ قبر

سنگ قبر انواع متفاوتی دارد و هر کدام از سنگ ها با توجه به نوع آن قیمت های متفاوتی دارند. سنگ های طبیعی به دلیل طبیعی بودن و استخراج از معادن سنگ قیمت بالایی دارند و همچنین سنگ های مصنوعی که با تکنولوژی های روز دنیا تولید می شوند و قیمت کمتری دارند. در این مقاله می خواهیم در مورد ارزانترین سنگ قبر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

سنگ های طبیعی در اثر سالها رسوب سنگ های آذرین و … ساخته شده اند و از معادن استخراج می گردد. این سنگ ها دارای رگه های مختلفی هستند که نشان از مواد معدنی درون آن می باشد. این سنگ ها از دوام بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل نیز قیمت آنها بسیار بالاست. گرانیت، مرمر و … از سنگ های طبیعی هستند که در ساختمان سازی، مجسمه سازی و سنگ قبر مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مصنوعی ساخته دست انسان می باشد و یک سنگ صاف و یکدست می باشد که از ترکیب سیمان سفید، سنگ های معدنی و رزین و … تهیه می گردد. به طور کلی می توان گفت سنگ های مصنوعی از فشرده سازی مواد بتنی و سنگدانه ها ساخته می شود و تفاوت چندانی با سنگ های طبیعی در ظاهر ندارد. سنگ قبر نانو، سنگ قبر برزیلی و … از سنگ های مصنوعی هستند که جزو ارزانترین سنگ قبرها می باشند.

ارزانترین سنگ قبر

امروزه به دلیل قیمت بالای سنگ های طبیعی از سنگ های مصنوعی برای مزار استفاده می گردد. بیشتر افراد برای سنگ قبر، سنگ های یکدست و یک رنگ را انتخاب می کنند که سنگ های طبیعی یکدست مانند سنگ شبق و … قیمت بسیار بالایی دارند و هر کس نمی تواند آن را خریداری نماید. پس بهتر است سنگ های مصنوعی یکدستی که در بازار وجود دارند را تهیه نمایید. البته بهتر است سنگی را انتخاب کنید در برابر تغییرات جوی و آب و هوا دچار تخریب و فرسایش نشوند. همچنین باید بدانید ابعاد سنگ قبر نیز در قیمت تاثیر دارد و هر چه ابعاد سنگ قبر کمتر باشد قیمت آن نیز کمتر خواهد بود‌.

چند نمونه از ارزانترین سنگ قبر

در ادامه می خواهیم به چند نمونه از سنگ های مزار ارزان بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
سنگ قبر مشکی برزیلی چه نوع سنگی است؟

سنگ گرانيت مشکی نطنز

این نوع سنگ گرانيت در دسته ارزانترین سنگ ها قرار دارد و دارای طرح و ابعاد مختلفی است. ابعاد استاندارد این سنگ ها ۶۰/۱۸۰ می باشد و ضخامت آن سه سانتی متر می باشد که در برابر تغییرات جوی و در طی سالیان زیاد مقاوم می باشد. این سنگ ها به صورت طبیعی و رنگ شده برای سنگ قبر به فروش می رسند و تفاوت قیمت زیادی ندارند. در ادامه به نمونه رنگ شده و رنگ نشده آن خواهیم پرداخت‌.

ارزانترین سنگ قبر

گرانيت نطنز مشکی رنگ نشده

این نوع سنگ گرانيت از نظر طرح به سه دسته تقسیم می شود که شامل گرانيت نطنز شال دار، گرانيت نطنز دانه دار سفید، گرانيت مشکی نطنز ساده یک دست می باشد. این سنگ ها همگی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و قیمت پایین آنها به دلیل یک دست نبودن رنگ آنها می باشد و هر چه سنگ قبر یکدست و سیاه باشد قیمت بیشتری دارد.

گرانيت مشکی نطنز شال دار

این سنگ قبر ارزانترین سنگ قبر در بازار است که خط های سفیدی دارد که به آن شال گفته می شود. کیفیت این سنگ ها قابل قبول است و از جمله ویژگی های آن می توان به جذب آب صفر، مقاومت سایشی و فرسایشی بسیار بالا، طول عمر زیاد، مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید و … اشاره کرد. به دلیل وجود شال های سفید قیمت آن کمتر است.

گرانيت نطنز دانه دار سفید

طرح این سنگ ها یکنواخت است و به همین دلیل بیشتر برای سنگ قبر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ زمینه ای این سنگ مشکی مایل به طوسی است و بر روی آن دانه های ریز و درشت سفید دیده می شود. با درج اطلاعات متوفی زیبایی سنگ دو چندان می شود و ضخامت این سنگ ها سه سانتی متر می باشد.

گرانيت مشکی نطنز ساده یک دست

این سنگ ها نسبت به دو نمونه قبلی فاقد شال می باشد و همچنین دانه ها سفید آن نیز کمتر می باشد و می توان گفت یکدست می باشد. قیمت این سنگ بیشتر از نمونه های قبلی است.

بیشتر بخوانید
غسل میت چگونه انجام می شود؟

گرانيت نطنز رنگ شده مشکی

اگر نمی توانید سنگ های طبیعی با قیمت بالا خریداری کنید می توانید سنگ های معمولی را شبیه به سنگ هلی طبیعی رنگ کنید. این سنگ ها را می توان به راحتی رنگ کرد و رنگ کردن آن اینگونه است که در کارخانه رنگ را به سنگ تزریق می کنند و موجب براق شدن و زیباتر شدن سنگ می شوند‌. رنگ تزریق شده تا دو سال باقی می ماند و بعد از این مدت دوباره باید بدون جابه جایی سنگ تزریق رنگ صورت گیرد.

سنگ نانو ایرانی

سنگ نانو ایرانی نیز از سنگ های قیمت مناسب می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های برجسته این سنگ ها می توان به قیمت بالا، سطح یکدست و براق، رنگ روشن و سفید، طول عمر بالا تا ۱۵ سال، مقاوم در برابر شرایط جوی و … اشاره نمود.

جمع بندی نهایی

سنگ قبر انواع مختلفی دارد و به صورت طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارند و هر کس متناسب با بودجه خود می تواند سنگ مناسب را خریداری کند. سنگ های طبیعی از ترکیب مواد معدنی و سنگ های آذرین و … تشکیل می شود و همچنین سنگ های مصنوعی در کارخانه و با دست ساخته می شود که کیفیت مطلوبی نسبت به نمونه طبیعی ندارد. اما قیمت آنها از سنگ طبیعی کمتر است و افرادی که نمی توانند هزینه بالایی برای سنگ قبر کنند می توانند سنگ های مصنوعی خریداری کنند.

از جمله ارزانترین سنگ قبر ها می توان به سنگ قبر گرانیت مشکی نطنز و سنگ نانو اشاره کرد که سنگ گرانيت مشکی نطنز خود به چند گروه تقسیم می شود که عبارتند از سنگ گرانيت رنگ شده و سنگ گرانيت نطنز رنگ نشده.

سنگ گرانيت رنگ نشده خود چند زیر دسته دارد که شامل سنگ گرانيت نطنز شال دار، سنگ گرانيت نطنز دانه دار سفید و سنگ گرانيت نطنز مشکی ساده اشاره کرد که همگی کیفیت یکسانی دارند و تفاوت آنها در یکدست بودن رنگ آنهاست و سنگ گرانيت نطنز ساده به دلیل یکدست بودن از قیمت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه