اسپری نانو برای سنگ قبر

مرگ یک واژه ملموس است و همه ی افراد به گونه ای با آن مواجه می شوند. برخی از افراد پدر خود را از دست داده اند برخی مادر برخی فرزند و … . بازماندگان که به چنین سوگ عظیمی دچار شده اند. برای احترام به متوفی از سنگ های شیک و زیبا برای مزار استفاده می کنند که البته موقتی است و به مرور به دلایل مختلفی اعم از عوامل جوی و اسیدی و … سنگ ها زیبایی اولیه خود را از دست می دهند و حتما نیاز است که از محصولات براق کننده سنگ قبر استفاده نمود تا زیبایی دوباره به سنگ باز گردد و  باعث براق شدن  سنگ قبر شد. اسپری نانو از محصولاتی است که برای براق کردن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل در مورد استفاده از اسپری نانو برای سنگ قبر با شما صحبت کنیم.

استفاده از اسپری نانو برای سنگ قبر

سنگ قبر به دلیل اینکه عمدتا در هوای باز قرار می گیرد و در برابر آفتاب، باران و … وجود دارد ممکن است دچار آسیب شود و حالت اولیه خود را از دست دهد و به مانند روز اول براق نباشد و حتی نوشته های آن نیز ممکن است پاک شود.

اسپری نانو یا نانو سنگ برای جلوگیری از نفوذ آلاینده ها بر روی سنگ استفاده می گردد و همچنین یک پوشش آبگریز می باشد که آب به درون آن نفوذ نمی کند. نانو از جنس پلیمر پلاستیکی شفاف می باشد که بسیار نازک هستند و اصلا قابل تشخیص نیستند. در پوشش نانو مواد شیمیایی وجود نداد و همچنین در ترکیب آن از مواد الی فرار نیز استفاده نشده است. در صورت استفاده از مواد نانو دیگر عوامل جوی و محیطی مشکلی در سنگ قبر ایجاد نخواهند کرد و سنگ همانند روز اول خواهد بود.

بیشتر بخوانید
ایده های تزئین سنگ قبر که می توانند مفید باشند.

به طور کلی وقتی اسپری نانو بر روی سنگ زده می شود تمام منافذ کوچک سنگ با آن پر می شود (منافذ کوچک در هر سطحی وجود دارد). این منافذ اگر پر نشوند ذرات آب و آلودگی را جذب خود می کنند که موجب کثیف شدن سنگ قبر و در انتها خرابی ظاهر سنگ و کاهش مقاومت آن را در پی دارد.

مزایای اسپری نانو برای سنگ قبر

اسپری نانو مزایای بسیار دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • ضد آب و لکه و ضد شوره کردن سطح سنگ
  • جلوگیری از ترک خوردگی و شوره زدن سنگ
  • حفظ زیبایی سنگ قبر
  • جلوگیری از اثرات مخرب ناشی از هوازدگی، عوامل جوی و تغییر رنگ سنگ
  • افزایش عمر سنگ قبر

اسپری نانو برای سنگ قبر

نکات مهم

استفاده از این اسپری برای سنگهای غیر جذبی اینگونه است که با پارچه میکرو فایبر باید روی سنگ پخش گردد. باید بدانید که برای سنگ های جذبی اینگونه نیست.

سنگ قبرهای نانو شده به راحتی با دستمال کشیدن تمیز می شوند و نیازی به استفاده از آب نیست.

زمان خشک شدن سطحی مواد نانو روی سنگ ۲ ساعت می باشد و برای خشک شدن اصلی و کامل ۴۸ ساعت زمان بازم است و تا این مدت نباید روی سنگ آب ریخت.

در هنگام استفاده از اسپری بوی خوبی به مشام می رسد که کوتاه مدت است و بعد از خشک شدن از بین می رود.

نحوه استفاده اسپری نانو برای سنگ قبر

استفاده از این محصول کار آسانی است و نیازی به آموزش ندارد. فقط باید توجه داشته باشید سنگ قبر باید بدون گرد و غبار باشد و بعد از تمیز کردن سنگ و خشک کردن آن اسپری نانو را روی سنگ مزار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
سنگ قبر ابراهیم رئیسی

قیمت اسپری نانو

شستن و تمیز کردن سنگ قبر با آب به راحتی انجام می شود اما خرابی و آسیب های وارده به سنگ غیر قابل جبران است و باید سنگ جدید جایگزین نمود. با کمک اسپری نانو برای سنگ قبر می توانید عمر سنگ را افزایش دهید و از آسیب های احتمالی به سنگ جلوگیری نمایید. قیمت این اسپری ها زیاد نیست و در بازار به فروش می رسند و خرید آنها راحت می باشد. البته می توانید از مکانی که سنگ قبر را خریداری نموده اید بخواهید نانو سنگ را برای شما انجام دهند.

جمع بندی نهایی

گذاشتن سنگ قبر روی مزار متوفی یک آداب و رسوم قدیمی است که امروز دچار تجملات و خریدن سنگ های گرانقیمت و … شده است و برای خرید یک سنگ قبر باید هزینه گزافی را پرداخت نمود. حال آنکه عوامل جوی، آب و هوا و … موجب بروز آسیب به سنگ می شوند و شما می توانید نانو کردن سنگ قبر آن را از این آسیب در امان نگاه دارید.

از جمله مزایای اسپری نانو برای سنگ قبر می توان ضد شوره، ضد لک، حفط زیبایی سنگ، جلوگیری از ترک خوردگی، افزایش عمر سنگ و … اشاره کرد. نانو کردن سنگ زمان‌بر نمی باشد و به راحتی می توان سطح را با مواد نانو پوشش داد. البته خشک شدن آن به صورت سطحی ۲ ساعت زمان می برد و همچنین خشک شدن کامل آن ۴۸ ساعت به طول می انجامد که در این زمان نباید آب با آن برخورد کند.  قیمت نانو کردن سنگ بسیار مناسب می باشد و می توانید سنگ را در برابر آب باران، آفتاب و ..‌. در امان نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه