بهترین سنگ قبر

سنگ قبر نمادی است که بازماندگان بر روی مزار قرار می دهند و اطلاعاتی  از متوفی بر روی آن درج می شود. این سنت از قدیم الایام در میان ایرانیان رواج داشته است و در قدیم به صورت های مختلفی این کار انجام می شد و امروزه با تنوع بالایی سنگ قبر آماده می شود و بر روی آن کارهایی از قبیل حکاکی، ابزار و … انجام می شود. همچنین باید سنگ قبر از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد و بادوام باشد. در ادامه به ویژگی های بهترین سنگ قبر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سنگ قبر

از گذشتگان این یک رسم می باشد که در قبرستان ها بالای سر هر مزاری یک سنگ قرار می دادند که نشانی از متوفی بود. امروزه نیز این روش را ادامه می دهند و کمی متفاوت تر می باشد. به طور مثال با پیشرفت تکنولوژی می توان بر روی سنگ با دستگاه های حکاکی چهره فرد متوفی را بر روی سنگ کشید. همچنین با حکاکی آیات قرآن و ‌… یک سنگ قبر مناسب را آماده کرد. البته باید به کیفیت و نوع سنگ قبر دقت کرد و بهترین سنگ قبر که در اثر تغییرات جوی و … آسیبی نبیند را انتخاب نمود.

انواع بهترین سنگ قبر ها

سنگ قبر بسیار متنوع می باشد و امروزه انواع سنگ قبر طبیعی و مصنوعی را برای مزار استفاده می کنند.

از بهترین سنگ قبرها می توان به سنگ قبر مرمر معمولی، سنگ قبر سیمین، سنگ قبر شبق و سنگ گرانيت برزیلی اشاره نمود.

سنگ قبر مرمر معمولی

مرمر رنگ های مختلفی اعم از سفید، سبز، خاکستری و قرمز دارد که قیمت بالایی دارد و خصوصا  سنگ قبر مرمر هرات که در رنگ های سفید و براق برای سنگ مزار به فروش می رسد.

سنگ قبر سیمین و نطنز اصفهان

این سنگ ها گرانیتی هستند و به دلیل استحکام بالایی که دارند در برابر تغییرات جوی و آب و هوایی مقاوم هستند. این سنگ ها در رنگ مشکی عرضه می شوند که دانه های سفید، آن را پوشش داده است.

بیشتر بخوانید
بهترین دعا برای نوشتن روی سنگ قبر

سنگ قبر شبق

این سنگ در دسته سنگ های گران قیمت قرار دارد و بسیار درخشان و براق است. این نوع سنگ گرانيت بسیار کمیاب می باشد و کمتر کسی از آن استفاده می کند.

سنگ قبر گرانيت برزیلی

سنگ قبر گرانيت برزیلی از بهترین سنگ قبرها می باشد که یک سنگ وارداتی است که قابلیت لیزر پذیری دارد و در رنگ سیاه و براق به فروش می رسد. البته باید بدانید که  سنگ های چینی رنگ شده را به جای این سنگ ها به فروش می رسانند که باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید.

این سنگ ها هر کدام از دوام و کیفیت خوبی برخوردار هستند و در برابر گرما و سرمای هوا دچار شکستگی و خرابی نمی شوند و جزو بهترین ها هستند.

بهترین سنگ قبر

ویژگی های بهترین سنگ قبر

هر سنگ ویژگی خود را دارد و بهترین سنگ قبر باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

زیبا و براق

زیبا بودن و همچنین براق بودن سنگ قبر نشانه احترام به متوفی می باشد و یک نوع تسلی خاطر برای بازماندگان می باشد که نشان می دهد که متوفی چه اندازه برای خانواده عزیز بوده است. بعد از استحکام، زیبایی سنگ بسیار مهم می باشد و همچنین با طراحی زیبا، به زیبایی سنگ نیز افزوده خواهد شد. بر روی سنگ قبر از رنگ های طلایی، نقره ای و سفید برای درج اطلاعات استفاده می شود. بیشتر سنگ های قبر در قبرستان ها سیاه یا سفید هستند و سنگ های قبر سفید امروزه بیشتر استفاده می گردد‌.

دوام و استحکام زیاد

سنگ های قبر قیمت بالایی دارند و باید سنگی انتخاب نمود که مقاوم و بادوام باشد و دچار فرسودگی و خرابی نشود. سنگ قبر ها زیر باران و آفتاب قرار می گیرند و امکان خرابی و شکستگی وجود دارد. به طور کلی باید سنگ قبر مستحکم و بادوام خریداری نمود که در هنگام حکاکی نیز دچار شکستگی نشود.

بیشتر بخوانید
تفاوت سنگ گرانيت و مرمر چیست؟

چشم نواز بودن نوشته های سنگ قبر

همانطور که می دانید بر روی سنگ قبر نام و نام خانوادگی زمان تولد و وفات و … درج می گردد و همچنین اشعار و نوشته ها که باید چشم نواز باشد. نوشته های روی سنگ قبر با رنگ های مختلف نوشته می شود و با توجه به سلیقه بازماندگان به صورت برجسته یا فرو رفته حکاکی می شود. البته هزینه نمونه های برجسته بسیار بیشتر می باشد که باید با توجه به بودجه خود، بهترین را انتخاب نمایید.

قیمت سنگ قبر

قیمت سنگ قبر با توجه به کیفیت و نوع انتخابی متفاوت می باشد و هر چه سنگ با کیفیت تری انتخاب کنید باید قیمت بالاتری پرداخت نمایید. به طور کلی سنگ های طبیعی قیمت بالاتری نسبت به سنگ های مصنوعی دارند.

جمع بندی نهایی

سنگ قبر برای احترام به متوفی قبل از چهلم بر سر مزار قرار داده می شود و بر روی آن اطلاعات متوفی درج می گردد. در هنگام خرید سنگ قبر باید سنگ با کیفیت و با دوام را انتخاب نمود. به طور کلی چند سنگ قبر داریم که می توان به سنگ قبر مرمر معمولی، سنگ قبر شبق، سنگ قبر گرانيت برزیلی و سنگ سیمین اشاره نمود که هر کدام از درجه کیفیت بالایی برخوردار هستند و هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت نیز افزایش پیدا می کند. از جمله ویژگی های بهترین سنگ قبر می توان به دوام و استحکام بالا، زیبایی و براقیت، حکاکی نوشته و چشم نواز بودن آنها اشاره کرد. قیمت سنگ قبرها مطلوب است و با توجه می توان انواع سنگ های طبیعی یا مصنوعی را انتخاب نمود‌. به طور کلی سنگ های طبیعی از قیمت بالایی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه