تفاوت سنگ قبر مرمر و سنگ نانو

سنگ های مختلفی به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شوند که برای سنگ مورد استفاده قرار می گیرند و بازماندگان متوفی با هر بودجه می توانند سنگ مزار مناسبی را انتخاب نمایند. سنگ مرمر و سنگ نانو دو نوع سنگ قبر هستند که هر کدام زیبایی خود را دارند اما تمامی سنگ ها تفاوت هایی نیز دارند و ما در این مقاله می خواهیم به تفاوت سنگ قبر مرمر و نانو بپردازیم. با ما همراه باشید.

سنگ مرمر

سنگ مرمر از سنگ های دگرگونی می باشد که از سنگ آهک تهیه می گردد. به طور کلی می توان گفت که سنگ آهک در اثر فشار و حرارت زیاد  در اعماق زمین به سنگ مرمر تبدیل می شود و یک سنگ طبیعی است که  رنگ روشنی دارد و دارای رگه های قهوه ای، سفید، آبی، زرد، قرمز، سبز و … دارد. این سنگ ناخالصی هایی دارد که شامل رس، اکسید آهن یا مواد بتمس است که موجب پدیدار شدن این رگه ها می شود.

هر چه رگه های ایجاد شده بر روی سنگ مرمر کمتر باشد قیمت بالاتری باید برای آن پرداخت نمود. سنگ مرمر از استحکام و دوام مطلوبی برخوردار است و ممکن است به مرور زمان در اثر تغییرات جوی دچار مشکلاتی شود. این سنگ قابلیت عبور نور را دارد و بیشتر در اماکن متبرکه، بناهای قدیمی، مجسمه سازی، سنگ قبر و … مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ های مرمر انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

سنگ مرمر هرات

سنگ مرمر هرات بسیار مرغوب می باشد و برای شهر هرات می باشد‌. این نوع سنگ مرمر رگه های کمتری دارد و هر چه این رگه ها کمتر باشد سنگ مرغوبتر می باشد.

سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر سبز بیشتر برای اماکن متبرکه و امامزاده ها استفاده می گردد و دارای رگه های سبز، سفید و قهوه ای است. این سنگ ها بسیار براق و درخشان هستند و نور را عبور می دهند.

بیشتر بخوانید
ایده های تزئین سنگ قبر که می توانند مفید باشند.

سنگ مرمر کرم و صورتی رنگ

این نوع سنگ های مرمر بسیار خاص هستند و برای سنگ قبر بسیار کم استفاده می شوند‌. انتخاب سنگ کرم و صورتی رنگ سلیقه ای می باشد.

سنگ قبر نانو

سنگ نانو یک سنگ مصنوعی است که از ترکیب سنگ های طبیعی معدنی و مواد افزودنی چون سیمان سفید و رزین در کارخانه درست می شود. این سنگ ها بسیار کم وزن هستند و به راحتی بر روی مزار نصب می شوند‌. مقاومت و استحکام سنگ بسیار بالاست و در برابر فشار، نور، اشعه ماوراء بنفش و ناملایمات جوی دوام بالایی دارد.

این سنگ ها سفید رنگ هستند و ضد خش می باشد. البته باید بدانید که بر روی سنگ قبر نانو نمی توان حکاکی و چاپ عکس انجام داد و امکان شکستن آن وجود دارد. سنگ نانو در سه درجه تولید می شود که سنگ نانو درجه یک بسیار مرغوب و با کیفیت است و درجه دو و سه آن کیفیت پایین تری دارند.

تفاوت سنگ قبر مرمر و سنگ نانو

تفاوت سنگ قبر مرمر و نانو

سنگ نانو و سنگ مرمر یک سری تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت‌.

سنگ های مرمر طبیعی هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. اما سنگ های نانو به دلیل مصنوعی بودن قیمت پایینی دارند و امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ های نانو یکدست سفید هستند و این در صورتی است که سنگ های مرمر دارای رگه های کم رنگ و پر رنگ می باشد.

بر روی سنگ های نانو نمی توان حکاکی و چهره نگاری انجام داد‌.

سنگ های نانو نسبت به سنگ های مرمر بسیار مقاوم هستند و در برابر تغییرات جوی کمتر دچار آسیب می شوند.

قیمت سنگ قبر مرمر و نانو

همانطور که گفته شد سنگ طبیعی قیمت بالاتری دارد و هر چه رگهای سنگ قبر مرمر کرنگ تر باشد قیمت بالاتری دارد. به همین دلیل امروزه بیشتر از سنگ های نانو که سنگی مصنوعی است استفاده می شود و می توان با بودجه کم سنگ مستحکم و با دوامی برای مزار تهیه نمود.

بیشتر بخوانید
سنگ مزارهای معروف در جهان

جمع بندی نهایی

سنگ قبر انواع متفاوتی دارد که می توان به سنگ گرانیت، سنگ نانو، سنگ مرمر و … اشاره کرد که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند و برای سنگ قبر مناسب هستند. در این مقاله در مورد تفاوت سنگ قبر مرمر و نانو صحبت کردیم و باید بدانید که سنگ قبر مرمر سنگی دگرگونی است و همان سنگ آهک است که در اثر فشار زیاد و حرارت بالا به سنگ مرمر تبدیل شده است.

سنگهای مرمر دارای رگه های رنگی می باشند که به دلیل وجود ناخالصی هایی چون رس، اکسید آهن و … می باشد. سنگ مرمر به جز در سنگ قبر در مجسمه سازی، تزئین خانه، اماکن متبرکه و امامزاده ها و … استفاده می گردد و انواع مختلفی دارد که می توان به سنگ مرمر هرات، سنگ مرمر سبز و سنگ مرمر کرم و صورتی اشاره کرد.

سنگ قبر نانو یک سنگ مصنوعی است که از ترکیب سنگ های طبیعی معدنی و موادی چون سیما سفید و رزین تهیه شده است و سفید رنگ می باشد و امروزه بسیار برای سنگ قبر استفاده می گردد. این سنگ بسیار مستحکم می باشد و در برابر نور، اشعه ماورا بنفش و … مقاوم می باشد اما نمی توان بر روی آن حکاکی و چهره نگاری انجام داد. سنگ قبر نانو ضد خش می باشد و در کیفیت های مختلف تولید می گردد.

تفاوت سنگ قبر مرمر و نانو در قیمت کم سنگ نانو، مصنوعی بودن سنگ نانو، یکدست و صاف بودن سنگ نانو و … می باشد. قیمت سنگ نانو به دلیل مصنوعی بودن کمتر است حال آنکه هرچه رگه های موجود در سنگ مرمر کم رنگ تر باشد قیمت بیشتری دارد و نشان از مرغوبیت آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه