سنگ قبر شبق

شبق از جمله سنگ های کمیاب و قیمتی می باشد که به جز استفاده در جواهرات برای سنگ قبر نیز استفاده می گردد. این سنگ قیمتی در دسته کانی ها قرار ندارد و در اثر تحت فشار قرار گرفتن چوب های پوسیده به دست می آید و نوعی زغال محسوب می شود. سنگ قبر شبق جزو بهترین سنگ قبر ها می باشد و افرادی که بودجه ای زیاد برای سنگ قبر می خواهند هزینه کنند از این سنگ استفاده می نمایند. در ادامه در مورد سنگ شبق خواهیم پرداخت‌. با ما همراه باشید.

سنگ شبق

سنگ شبق نوعی زغال است که در اثر تحت فشار گرفتن زیاد چوب های پوسیده درست میشود و یک سنگ نیمه قیمتی است و به دلیل کمیاب بودن آن قیمت گزافی برای خرید باید پرداخت نمود‌. شبق سیاه رنگ می باشد و در دسته سنگ های گرانیت است که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است شبق دو نوع سخت و نرم دارد که نوع سخت آن از تراکم کربن و آب نمک به دست آمده است و همچنین نوع نرم آن از تراکم کرین و آب شیرین حاصل شده است و میلیون ها سال زمان برای ساخت این سنگ ها صرف شده است. شبق دارای طبیعت سرد و خشکی است و حتی برای درمان برخی بیماری از آن استفاده می گردد.

سنگ قبر شبق

از رسومات و آداب های قدیمی استفاده از سنگ قبر است که بعد از فوت متوفی بر روی مزار قرار می دهند تا نام و نشانی از متوفی باشد و همچنین این گونه ارج و قرب متوفی را به دیگران نمایش دهند. حال آنکه سنگ های مختلفی در بازار برای سنگ قبر استفاده می شوند که سنگ شبق جزو بهترین سنگ هاست و قیمت بالایی دارد. این سنگ کاملا سیاه است و بهترین نوع سنگ گرانيت است که در برابر عوامل جوی مقاوم است. به دلیل کمیاب بودن و همچنین گران بودن، این سنگ، کمتر برای سنگ قبر استفاده می شود و افرادی که به دنبال سنگ قبرهای خاص و لاکچری هستند بیشتر این سنگ ها را خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید
سنگ قبر قروه چه سنگی است؟

همچنین این سنگ زیبا در کشورهایی چون انگلیس، اسپانیا، فرانسه، آلمان، لهستان، هند، ترکیه، چین، روسیه و آمریکا به صورت عمده تولید می گردد.

ویژگی های سنگ قبر شبق

سنگ قبر شبق یک سری ویژگی هایی دارد که آن را خاص نموده است و در صورت داشتن هزینه مطمئنا انتخاب تمامی افراد می باشد.

یک دست بودن سنگ

سنگ قبر شبق یک سنگ یکدست است که هیچ گونه بافت ریز و درشتی ندارد و دارای حالت آیینه ای می باشد که انعکاس تصویر در آن دیده می شود. رنگ سیاه این سنگ ها چشمگیر است و به همین دلیل انتخاب خیلی ها می باشد.

چگالی بالا

سختی این سنگ ها بالاست و از چگالی بالایی برخوردار هستند و می توان گفت حجم بالایی دارند و سنگین هستند.

نفوذ پذیری کم آب

این سنگ ها نفوذ ناپذیر هستند و آب کمی جذب می کنند و می توان گفت نفوذ پذیری آب در این سنگ ها یک درصد می باشد.

قابلیت حک تصویر

بر روی سنگ قبر شبق به خوبی می توان با دستگاه های خاص حکاکی انجام داد. توسط دستگاه های لیزری چهره نگاری زیبایی بر روی سنگ می توان ایجاد نمود که در کنار سیاهی سنگ بی نظیر است.

مقاوم در برابر نور

این سنگ ها در برابر نور مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و انعکاس دهنده نور هستند.

نکات مهم در مورد سنگ قبر شبق

  • سنگ شبق به حرارت زیاد حساس می باشد اما در برابر نور مقاوم است.
  • برای پاکسازی سطح سنگ فقط می توان از آب سرد و صابون استفاده نمود.
  • به راحتی می توان آن را جلا داد و براق نمود.
بیشتر بخوانید
انواع سنگ ساختمانی را بشناسید!

قیمت سنگ قبر شبق

همانطور که گفته شد این سنگ ها در دسته سنگ های نیمه قیمتی قرار دارند و به همین دلیل برای خرید این سنگ ها باید بودجه ای زیادی داشت. البته به دلیل قیمت بالایی که دارد نمی توان از زیبایی این سنگ ها گذشت‌.

جمع بندی نهایی

سنگ شبق طی میلیون ها سال از چوب پوسیده درست می شود و یک سنگ کمیاب و گرانقیمت می باشد. این سنگ ها دو نوع نرم و سخت دارند که نوع نرم آن از تراکم کربن و آب شیرین تهیه شده و همچنین نوع سخت آن از تراکم کربن و نمک به دست آمده است. این سنگ ها بسیار مقاوم هستند و زیبایی خیره کننده ای دارند. از جمله ویژگی های برجسته سنگ قبر شبق می توان به یک دست بودن آن، چگالی بالای سنگ، نفوذپذیری کم آب و قابلیت حک تصویر اشاره کرد. البته باید بدانید که شبق به حرارت حساس است اما در نور مقاوم است و برای تمیز کردن آن فقط آب سرد و صابون مناسب می باشد.

قیمت سنگ قبر شبق همانطور که گفته شد بسیار بالا می باشد و برای خرید آن باید هزینه هنگفتی پرداخت‌ نمود. البته باید بدانید که ماندگاری این سنگ ها بسیار بالاست و سالها بدون هیچ خش، ضربه و … عمر می کند و زیبایی خود را از دست نمی دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه