سنگ قبر لاکچری

سنگ قبر یا سنگ گور به صورت ایستاده و خوابیده بر روی مزار متوفی گذاشته می شود و در ایران سنگ قبر را به صورت خوابیده بر روی مزار می گذارند‌ حال آنکه برخی افراد برای خاص و لاکچری بودن این سنگ ها از سنگ های خاص و گرانقیمت استفاده می کنند که قیمت بالایی دارند و هر کس توان خرید آنها را ندارد. در ادامه می خواهیم در مورد سنگ قبر لاکچری با شما صحبت کنیم‌. با ما همراه باشید.

سنگ قبر

سنگ قبر نمایانگر احترام بازماندگان به متوفی می باشد و به دو صورت خوابیده و ایستاده آن را در گورستان بر روی مزار قرار می دهند. در ایران سنگ قبر را به صورت خوابیده نصب می کنند حال آنکه یک بالا سری نیز بر روی قبر قرار می دهند و عکس متوفی را بر روی آن حکاکی می نمایند. بر روی سنگ اطلاعات متوفی نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولید و تاریخ وفات، نام پدر، شعر و … توسط دستگاه های حکاکی درج می گردد و با رنگ های سفید، طلایی و ‌‌‌‌… آن را زیباتر می کنند.  برخی افراد دوست دارند سنگ قبر لوکس و لاکچری ای برای رفتگان خود تهیه نمایند که در ادامه به این مطلب می پردازیم.

سنگ قبر لاکچری

در بهشت زهرا که به دنبال مزار عزیزانتان می گردید سنگ قبرهای ارزان و گران زیادی را خواهید دید که هر کدام سنگ قبر عزیزی از دست رفته است‌. حال آنکه افراد ثروتمند به دلیل دارا بودن و همچنین سبک سلیقه متفاوت و باید و نباید های فامیلی و اصالتی سنگ های گرانقیمت و لاکچری را برای مزار انتخاب می کنند. به طور کلی برای سنگ قبر از انواع سنگهای گرانيت که شامل گرانيت نطنز اصفهان، گرانيت سیمین، گرانيت برزیلی می باشد استفاده می گردد. همچنین انواع سنگهای مرمر سفید و صورتی و کرم برای سنگ قبر استفاده می شود. همچنین سنگ های خاص دیگری مانند سنگ شبق و … نیز وجود آورند که یکدست مشکی هستند و در دسته سنگهای کمیاب هستند که افراد لاکچری پسند از این نوع سنگها استفاده می کنند. این سنگ ها کیفیت بالایی نیز دارند و به همین دلیل قیمت آن نیز بالا می باشد. همچنین سنگ قبر مرمر هرات یک سنگ طبیعی است که یکدست سفید می باشد و به دلیل درخشان بودن و جلوه زیبایی که دارد برای سنگ قبر استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید
استفاده از رزین برای سنگ قبر چه کاربردی دارد؟

از جمله آپشن هایی که به لاکچری تر شدن سنگ قبر می انجامد می توان به طبیعی یا مصنوعی بودن سنگ قبر، داشتن بالاسری یا نداشتن بالاسری، استفاده از رنگ طلایی، سفید یا قرمز نوشته، ضخامت سنگ، با گلدان یا بی گلدان، دارای جا شمعی یا بدون آن، حکاکی با دست یا با لیزر، دو طبقه یا چند طبقه بودن سنگ و … اشاره نمود.

البته باید به جنس سنگ نیز توجه نمود و مواظب باشید که سنگ های چینی را به نام سنگ های اصل و درجه یک به شما نفروشند.

ویژگی های سنگ لاکچری

سنگ قبر لاکچری باید ویژگی زیر را داشته باشد تا جلوه ای زیبا داشته باشد.

  • سنگ یکدست و بدون خط و خطوط باشد.
  • یک رنگ(کاملا سفید یا کاملا مشکی) باشد.
  • حکاکی آن بسیار ظریف صورت گرفته باشد.
  • از مواد و رنگ خاص برای نوشته ها استفاده شده باشد.

سنگ قبر لاکچری

نمونه های موجود در بازار ایران

بهتر است در ادامه مقاله به برخی از سنگ های خاص موجود در بازار ایران اشاره کنیم و خصوصیات مثبت هر کدام را برشماریم و ببینیم کدام لاکچری تر و خاص تر هستند. که البته سنگ های بیشتری وجود دارند که ما در این مقاله به ذکر چند مورد بسنده می کنیم. از جمله سنگ قبر لاکچری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سنگ قبر شبق

سنگ قبر شبق سنگ سیاه و ماتی است که به حرارت حساس می باشد و در برابر نور مقاومت بالایی دارد. قابلیت جلا پذیری بالایی دارد و به دلیل کمیاب بودن فقط افراد ثروتمند می توانند آن را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید
خیرات برای اموات و تاثیر آن بر مرده

سنگ قبر مرمر هرات

سنگ قبر مرمر هرات یا اونیکس از جمله سنگ های صاف و درخشان می باشد که در افغانستان استخراج می گردد. این سنگ بسیار لوکس می باشد و افراد لاکچری برای سنگ قبر عزیزان خود از آن استفاده می کنند. سنگ مرمر هرات یا سنگ چینی هرات دارای ویژگی هایی است که می توان به رنگ سفید و یکدست آن، قابلیت عبور نور، جذب آب کم، عدم فرسایش، تراکم بسیار بالا و .‌.. اشاره کرد.

سنگ  مرمر صورتی

این سنگ بسیار گرانقیمت می باشد و افراد خاصی دست به انتخاب همچین سنگی می زنند. پس می توان گفت قیمت بالا و رنگ خاص آن برای برخی افراد پولدار قابل پسند می باشد و آن را خریداری می کنند.

قیمت سنگ قبر لاکچری

سنگ های لاکچری قیمت متفاوتی دارند و هر چه سنگ کیفیت بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر است. همچنین مشتقاتی که برای یک سنگ قبر سفارش داده می شود نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد و قیمت بالایی برای یک چشم و هم چشمی بین خانواده های پولدار باید پرداخت گردد.

 

جمع بندی نهایی

سنگ مزار نمایانگر احترام بازماندگان به متوفی است و به دو صورت خوابیده و ایستاده سنگ قبر بر روی مزار قرار می گیرد. در ایران بیشتر سنگ ها به صورت خوابیده نصب می شوند و بر روی آن بالاسری قرار می گیرد که حکاکی چهره، حکاکی آیات قرآن و … بر روی آن انجام می شود.

حال آنکه افراد پولدار برای سلیقه متفاوت، احترام و… سنگهای گرانقیمتی را برای مزار خریداری و نصب می کنند که کاملا سلیقه ای است. از جمله سنگ قبرهای لاکچری می توان به سنگ شبق، سنگ مرمر صورتی، سنگ قبر مرمر هرات و … اشاره نمود که هر کدام از قیمت بالایی برخوردار هستند و همچنین کیفیت آنها مثال نزدنی است.‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه