سنگ قبر مرمر صورتی

سنگ مرمر از سنگ های دگرگونی است که انواع مختلفی دارد و برای مزار بسیار استفاده می شود. سنگ قبر مرمر صورتی از سنگ های زیبا و کمیاب می باشد که رنگ آن صورتی پر رنگ تا صورتی کم رنگ می باشد و نقش های سفید و طلایی روی آن مشاهده می شود. این سنگ قبر بسیار زیباست و به دلیل معادن کمی که این سنگ استخراج می شود قیمت بالایی دارد که می توان گفت یکی از معایب آن است. در این مقاله می خواهیم در مورد سنگ قبر مرمر صورتی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ دگرگونی مرمر

سنگ دگرگونی به سنگ هایی گفته می شود که دچار تغییر شکل شده اند. به طور کلی سنگ هایی که از شکل اولیه خود در اثر فشار و دما فاصله گرفته اند و یک شکل جدید را برگزیده اند سنگ های دگرگونی گفته می شود. به طور کلی تمامی سنگ های اذرین، رسوبی و … ممکن است دچار تعییر ماهیت شوند و به سنگ دگرگونی تبدیل گردند.

سنگ مرمر یکی از انواع سنگ دگرگونی می باشد که فاقد تورق می باشد یعنی فاقد ساختار مشخص هستند و دارای حالت توده ای می باشند.عمده ترکیب این سنگ ها کلسیت می باشد و بلورهای درشتی دارند و می توان گفت سنگی متراکم و درشت بلورین می باشد. رگه های روی سنگ مرمر دیده می شود که به دلیل وجود مواد آلی در هنگام تشکیل سنگ می باشد.این سنگ ها بسیار زیبا هستند و دارای استحکام و کیفیت مطلوب می باشند و انعکاس دهنده تصویر می باشند.

سنگ مرمر در رنگ های مختلف در بازار به فروش می رسد و  از جمله پرفروش ترین سنگ های مرمر می توان به سنگ مرمر نباتی، سنگ مرمر سبز، سنگ مرمر صورتی و … اشاره نمود. سنگ قبر مرمر صورتی از سنگ های کمیاب می باشد و زیبایی چشمگیری دارد و در ادامه می خواهیم در مورد این سنگ بپردازیم.

بیشتر بخوانید
خلاقیت در طراحی سنگ قبر

سنگ مرمر صورتی

این سنگ یکی از انواع سنگ قبر پر استفاده می باشد که به جز برای سنگ مزار در ساخت انواع سازه به عنواین مختلف نیز استفاده می گردد. معادن سنگ مرمر صورتی بسیار کم می باشد و می توان گفت به دلیل کمیاب بودن دارای قیمت بالایی است و در کنار گران بودن بسیار پر فروش می باشد. اغلب افرادی که به دنبال سنگ قبر لاکچری و خاص هستند این سنگ ها را انتخاب می کنند و حتی می توان به صورت ترکیبی با دیگر سنگ های مرمر و … بر روی مزار نصب نمود.

این سنگ ها در طیف رنگی صورتی هستند و دسته بندی آن از صورتی پر رنگ تا کم رنگ می باشد که نمونه کم رنگ آن بیشتر به فروش می رسد که این به دلیل زیبایی سنگ مرمر صورتی کمرنگ و ارزان تر بودت آن است.  همچنین بر روی سنگ نقش و نگارهای سفیدی نیز به چشم می خورد. البته سنگ قبر مرمر صورتی عمدتا یک دست و بدون رگه در اسلب می باشد و البته امکان وجود رگه های کوچک و محو نیز وجود دارد. انتخاب سنگ قبر مرمر صورتی بدون رگه به این دلیل می باشد که چون قبر ها در فضای باز قرار دارند امکان ترک خوردن و باز شدن سنگ وجود دارد همچنین زیبایی لازم را نخواهد داشت. قیمت بالای سنگ مزار نیز به همین دلایل بالاست و در هر اسلب قسمت هایی که سالم تر هستند بزای سنگ قبر مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ قبر مرمر صورتی

زیبایی سنگ مرمر صورتی

این سنگ بسیار زیباست و وقتی دور سنگ ابزار زده می شود و حکاکی انجام می گیرد، زیبایی سنگ دو چندان می شود. این سنگ ها ابعاد ۱۸۰ در ۶۰ دارند و ضخامت آنها تا ۸ سانتی متر می باشد که نشان دهنده مقاومت بالای آن است. بر روی این سنگ می توان با لیزر و دستگاه سند بلاست حکاکی انجام داد.

بیشتر بخوانید
استخراج سنگ مرمر چگونه است و بهترین سنگ مرمر کدام است؟

ویژگی های سنگ قبر مرمر صورتی

از جمله ویژگی های سنگ قبر مرمر صورتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رنگ آن صد در صد طبیعی می باشد.
  • ساب پذیری بالایی دارد.
  • انعکاس دهنده نور می باشد.
  • مقاومت و استحکام مناسب و خوبی دارد.
  • تمیز کردن و نگهداری از این سنگ ها آسان می باشد.
  • سطح براق و درخشانی دارد.
  • بسیار آرامبخش می باشد و انرژی منفی را دور می سازد.
  • سطح خنکی دارد و به دلیل طبع سرد آن می باشد.

معایب سنگ مرمر

به دلیل وجود رگه و شال امکان شکستگی سنگ وجود دارد و خرید سنگ مرمر صورتی بدون رگه و شال کار سختی است.

  • قیمت سنگ قبر مرمر صورتی بسیار بالاست.
  • در برابر بارش باران های اسیدی مقاومت چندانی ندارد.

جمع بندی نهایی

سنگ قبر مرمر صورتی از جمله سنگ های دگرگونی می باشد که تحت تاثیر فشار و دما بالا قرار گرفته است و تشکیل شده است‌. این نوع سنگ مرمر بسیار زیبا و درخشان است و به دلیل کمیاب بودن قیمت بالایی دارد. رنگ این نوع مرمر در طیف رنگی صورتی پررنگ تا کم رنگ قرار دارد و نمونه کم رنگ آن به دلیل قیمت پایین تر و داشتن رگه های کمتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه سنگ قبر ها اغلب در فضای باز قرار دارند بهتر است سنگ قبر مرمر صورتی بدون رگه و شال باشد تا در اثر عوامل جوی دچار شکستگی نشود و از قسمت رگه ها باز نشود.

از جمله مزایای این سنگ ها می توان به ساب پذیری بالا، انعکاس نور، مقاومت و استحکام بالا، خنکی سنگ و … اشاره نمود. همچنین قیمت بالا و وجود رگه های کم و زیاد از معایب این سنگ ها می باشد.

  • فروردین 20, 1402
  • 335 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه