سنگ گرانيت تویسرکان

یکی از سنگ های تیره رنگ که از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار است سنگ گرانيت تویسرکان می باشد که برای سنگ قبر بسیار استفاده می گردد. این سنگ مشکی و براق دارای سطح صاف و یکدستی می باشد و شباهت زیادی با دیگر سنگ های قبر همچون گرانیت مشکی نطنز و … دارد. در ادامه می خواهیم به طور کامل در مورد سنگ گرانيت تویسرکان با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ گرانيت

سنگ گرانيت از سنگ های مستحکم و مقاوم می باشد که در اثر انجماد ماگما در اعماق زمین بدست آمده است.  به دلیل وجود دانه های معدنی در هنگام ساخت این سنگ ها، استحکام این سنگ بسیار بالا می باشد و همچنین وجود فلدسپات و کوارتز که از دیگر عناصر تشکیل دهنده این سنگ هستند‌ موجب روشن شدن سطح سنگ گرانيت شده است. رنگ مشکی و تیره سنگ گرانيت نیز به دلیل وجود بیوتیت هورنبلند می باشد. استحکام، زیبایی و دوام سنگ گرانيت بی مثال می باشد و عمدتا برای سنگ قبر از انواع سنگ گرانیت استفاده م شود و سنگ تویسرکان که از معادن ایران استخراج می گردد بهترین است.

سنگ گرانيت تویسرکان

سنگ تویسرکان از سنگ های زیبا و کمیاب می باشد که برای صادرات و نیاز داخلی بسیار درخواست داشته است. این سنگ زیبا دارای زمینه مشکی می باشد و سطح صاف و یکدستی دارد و مشکی آن هم دارای هورمونی خاصی با دانه هایی همانند: اشک در سطح سنگ و در زاویه نور جلوه خاصی دارد. جای مباهات دارد که این سنگ گرانيت مرغوب از معادن ایران استخراج می گردد و به دلیل قیمت مناسب و  مرغوبیت خوبی که این سنگ ها دارد در اقسا نقاط جهان مورد استقبال قرار گرفته است و با رقبای خارجی خود برابر می باشد.

ویژگی سنگ  تویسرکان

این سنگ دارای ویژگی های بسیاری است که آن را از دیگر سنگ ها متمایز ساخته است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دارای دو بافت اشکی و پر کلاغی می باشد.
  •  در برابر شرایط ناپایدار جوی، ضربه و … مقاوم می باشد.
  • دارای تراکم بسیار بالایی است و همچنین جذب آب کمی دارد و رطوبت آن پایین است.
  • سطح سنگ گرانيت تویسرکان یکدست مشکی و تیره می باشد.
  • در برابر عوامل فرسایشی و سیاسی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • رنگ طبیعی و درخشانی دارد.
  • برای حکاکی لیزری بهترین گزینه می باشد و می توان نوشته سنگ را با هر نوع خطی حک کرد.
  • قدرت ساب پذیری بالایی دارد.
بیشتر بخوانید
اصول آب ریختن و گلاب ریختن روی سنگ قبر
سنگ گرانيت تویسرکان
سنگ گرانيت تویسرکان

سنگ های مشابه سنگ تویسرکان

در بازار سنگ انواع سنگ گرانیت به فروش می رسد و ممکن است به دلیل شباهت هایی که سنگ گرانيت تویسرکان با دیگر سنگ ها چون سنگ گرانيت مشکی نطنز، سنگ گرانيت مشکی چایان، سنگ گرانيت مشکی الموت، سنگ گرانيت مشکی سرکان، سنگ گرانيت مشکی تربت، سنگ گرانيت اورو متالیکوس و سنگ گرانيت مشکی پیرانشهر دارد خریدی اشتباه داشته باشید. این سنگ ها شباهت زیادی با گرانيت تویسرکان دارند.

کاربرد سنگ گرانيت مشکی تویسرکان

این نوع سنگ برای فضاهای داخلی و خارجی مناسب می باشد و عمده مصرف آن نیز در صنعت سنگ قبر می باشد و افرادی که مایل به خرید سنگ قبر یکدست مشکی و براق هستند این سنگ را انتخاب می نمایند.

قیمت سنگ تویسرکان

یکدست بودن سنگ از لحاظ رنگ و طرح و نقوش، جلا و تیرگی رنگ، ضخامت سنگ قبر ، ابعاد سنگ قبر تویسرکان، کیفیت و … در قیمت سنگ گرانيت تویسرکان نقش دارند و با توجه به این عوامل قیمت گذاری انجام می گیرد.

تشخیص سنگ تویسرکان اصل از تقلبی

سنگ های تقلبی زیادی در بازار هستند که با رنگ های مشکی آن را رنگ نموده اند و تشخیص آنها کار سختی است. سنگ رنگ شده بعد از اینکه از نصب آن بیش از یکسال گذشت دچار تغییر رنگ می شود و رنگ واقعی سنگ نمایان می شود. در هنگام خرید سنگ نیز باید به قسمت های ابزار خورده سنگ توجه کرد و با یک شی تیز روی سنگ بکشید تا رنگ اصلی نمایان گردد. البته تشخیص با این روش برای تمامی خریداران امکان پذیر نمی باشد.

بیشتر بخوانید
انتخاب سنگ قبر مناسب برای شخصیت‌های مشهور

جمع بندی نهایی

سنگ گرانيت از سنگ های محکم و مقاوم می باشد که یک سنگ خارا و آذرین می باشد و در اثر انجماد ماگما به دست آمده است. سنگ گرانيت انواع مختلفی دارد و هر کدام از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند که به دلیل وجود دانه های معدنی، فلدسپات، کوارتز و .‌‌.. می باشد. سنگ گرانيت تویسرکان از انواع سنگ گرانیت می باشد که از معادن تویسرکان استخراج می گردد.  این سنگ کمیاب می باشد و دارای زمینه مشکی و یکدستی می باشد و بسیار براق و شفاف است. این سنگ در جهان بی رقیب می باشد و به دلیل قیمت و کیفیت خوبی که دارد در جهان رتبه بالایی را کسب نموده است. از جمله ویژگی های سنگ قبر گرانيت تویسرکان می توان به جذب آب کم، تراکم بالا، رنگ مشکی و یکدست، مقاوم در برابر عوامل فرسایشی و سایشی، مقاوم در برابر عوامل جوی و … اشاره نمود.

سنگ گرانيت نطنز، سنگ گرانيت چایان، سنگ مشکی الموت و … از جمله سنگهایی هستند که در ظاهر بسیار شبیه به سنگ تویسرکان می باشند و امکان خرید سنگ به صورت اشتباهی وجود دارد‌. قسمت سنگ گرانيت تویسرکان به عواملی چون یکدست بودن رنگ سنگ، جلا و تیرگی خاص سنگ، ضخامت، کیفیت و … بستگی دارد و نمی توان قیمت تمام شده ای را برای آن در نظر گرفت. تشخیص سنگ گرانيت تویسرکان اصل کار سختی است و بعد از یک سال که از نصب سنگ گذشت رنگ سنگ تغییر پیدا می کند. همچنین در هنگام خرید کنار سنگ که ابزار خورده است را وارسی نمایید و با یک شی تیز روی سنگ بکشید تا رنگ واقعی سنگ را ببینید.

  • فروردین 15, 1402
  • 599 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه