سنگ قبر قبل از چهلم متوفی

سنگ قبر نشانه احترام بازماندگان به متوفی می باشد و بازماندگان سنگ های طبیعی و مصنوعی برای سنگ قبر انتخاب می کنند که هر کدام قیمت مختلفی دارند تا افراد با بودجه کم و یا زیاد بتوانند بهترین سنگ قبر را باب سلیقه خود انتخاب نمایند. حال آنکه به دلیل بالا بودن قیمت سنگ قبر برای جلوگیری از شکستگی و خرابی آن باید در روزهای نزدیک به چهلم سنگ قبر را قرار داد. در ادامه می خواهیم در مورد علت گذاشتن سنگ قبر قبل از چهلم متوفی صحبت کنیم. ابتدا بررسی کاملی از انواع سنگ قبرهای موجود و کارایی هر کدام خواهیم داشت و سپس به مبحث قرار دادن سنگ قبر تا قبل از چهلم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سنگ قبر

سنگ قبر یا سنگ مزار برای یادبود و احترام به رفتگان بر روی مزار قرار می گیرد.  معمولا سنگ مزار قبل از مراسم چهلم بر روی مزار قرار می دهند و این خود دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن جلوگیری از شکستگی است. بر روی مزار خاک ریخته می شود و باید تا نشست کامل خاک صبر کرد و سپس سنگ قبر را بر روی مزار قرار داد. سنگها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند و سنگ های طبیعی از قیمت بالایی برخوردار هستند و در صورت استفاده از این سنگ ها در روزهای ابتدایی درگذشت متوفی امکان شکستگی سنگ و خرابی آن وجود دارد و هزینه هنگفتی برای تعویض سنگ به دوش شما خواهد بود. البته سنگ های مصنوعی نیز قیمت کمی ندارند و در صورت آسیب خرید دوباره آن سخت می باشد.

انواع سنگ قبر

همانطور که می دانید باید ابتدا در مورد ویژگی های سنگ قبرها اطلاعات کسب کرد تا بتوان بهترین مورد را انتخاب کرد. به همین دلیل ابتدا تصمیم داریم دو نوع سنگ مزار را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به ادامه دلیل گذاشتن سنگ قبر قبل از چهلم متوفی می پردازیم. سنگ قبر ها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید
انواع حکاکی سنگ قبر

سنگ طبیعی

سنگهای طبیعی طی سالیان زیادی در اثر دگرگونی سنگ های دیگر تشکیل می شوند. این سنگ ها در کنار زیبایی که دارند از قیمت بالایی برخوردار هستند و همچنین استحکام این سنگها بسیار بالا می باشد. سنگ گرانيت و سنگ مرمر دو نوع سنگ طبیعی هستند که برای سنگ قبر بسیار استفاده می شوند.

سنگ مصنوعی

سنگهای مصنوعی توسط دستگاه‌های مخصوص در کارخانه های تولید سنگ ساخته می شوند و برای ساخت این سنگ ها از رزین، سیمان، سنگ های معدنی و … استفاده می شود‌. این سنگ ها قیمت پایین تری نسبت به سنگ های طبیعی دارند و همچنین از استحکام خوبی برخوردار هستند. سنگ نانو از سنگ های مصنوعی پر استفاده برای سنگ قبر می باشد.

 سنگ قبر قبل از چهلم متوفی

علت گذاشتن سنگ قبر چند روز قبل از چهلم متوفی

به طور کلی برای گذاشتن یادبود به زمان احتیاج است تا زمین تنظیم گردد. یعنی اینکه وقتی شخص را دفن می کنید خاک زیادی جابه‌جا می شود و در صورت بارش باران تراکم خاک دچار تغییر می شود. در صورت نصب زودتر سنگ قبر امکان نشست خاک وجود دارد و موجب ترک خوردن سنگ می شود. باید این موضوع را بدانید که وقتی خاک زیر زمین نشست می کند هر چه که در بالای خاک قرار دارد نیز دچار نشست می شود و سنگ قبر ترک برداشته و می شکند و در مراسم چهلم ظاهر زشتی خواهد داشت.

سنگ قبر اصلا ارزان نیست و مبلغ بالایی باید برای آن پرداخت نمود. حال آنکه به دلیل ندانستن و ناآگاهی بخواهید آن را در روزهای ابتدایی قرار دهید که هزینه دوباره برای شما خواهد داشت.

البته اگر می خواهید قبل از مراسم چهلم این کار را انجام دهید بهتر است از نشانگر قبر موقت که ارزان‌تر می باشد استفاده کنید. با انجام این کار می توانید نشانه ای برای خود بگذارید تا راحت‌تر بتوانید در آرامستان های شلوغ مکان ابدی عزیز خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید
سنگ قبر 2 طبقه یا چند طبقه

یادبودها و سنگ قبرهای متعددی در بازار وجود دارد که می توان خریداری کرد و همچنین طریقه حکاکی و … نیز باب سلیقه بازماندگان انجام می گیرد و می توانید طرح ها و تزئینات من باب سلیقه بخواهید برای شما انجام دهند. متن روی سنگ بسیار حائز اهمیت می باشد و با توجه به سلیقه ممکن است یک اسم فقط روی آن درج گردد یا اینکه بر روی آن عکس متوفی و … درج شوند.

پس برای اینکه سنگ قبر دچار ترک و شکستگی نشود، سنگ قبر را چند روز قبل از چهلم بر روی مزار قرار دهید تا هزینه بیشتری برای شما نداشته باشد.

جمع بندی نهایی

گذاشتن سنگ قبر نمادی از احترام بازماندگان به متوفی می باشد و برخی از بازماندگان به دلیل ناآگاهی در روزهای ابتدایی برای مزار عزیز خود سنگ قبر سفارش داده و بر روی آن نصب می کنند که کار اشتباهی است‌. سنگ قبر را باید چند روز قبل از چهلم بر روی مزار نصب کرد تا زمین نشست کرده باشد و سنگ قبر دچار ترک یا شکستگی نشود. در غیر اینصورت و نصب سنگ مزار در روزهای ابتدایی تدفین امکان شکستگی و ترک برداشتن زمین وجود دارد و سنگ نیز آسیب می بیند و باید هزینه ای دوباره برای خرید سنگ قبر پرداخت نمود. حال آنکه به جای گذاشتن سنگ قبر قبل از چهلم متوفی برای داشتن نام و نشانی از قبر بهتر است از یادبودها و نشانگر سنگ قبر موقت استفاده کنید تا پیدا کردن قبر عزیزتان راحت تر باشد.

هر نوع سنگی که انتخاب کنید ممکن است مشکلات خرابی و شکستگی را داشته باشد و به همین علت به جنس سنگ و کیفیت آن اکتفا نکنید و به صورت اصولی اقدام به نصب سنگ مزار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه