نوشته روی سنگ قبر

رفتن به دیار باقی برای هر کسی اتفاق می افتد و طبق مثل معروف شتری است که در هر خانه ای می خوابد. حال آنکه بعد از فوت بازماندگان به فرد متوفی احترام گذاشته و مراسماتی در شان وی برگزار می کنند‌. همچنین سنگ قبرهای آنچنانی با نوشته های زیبا بر روی مزار نصب می کنند که نشانه  علاقه و احترام آنهاست. در ادامه می خواهیم در مورد نوشته روی سنگ قبر با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 سنگ قبر

بعد از فوت بازماندگان برای مزار از سنگ های افقی یا عمودی برای نشانی و درج اطلاعات متوفی استفاده می کنند. حال این سنگ ها طبیعی یا مصنوعی ممکن است باشند که شما می توانید با توجه به بودجه ای که دارید و همچنین سلیقه خود سنگ هایی با قیمت بالا یا ارزان را انتخاب نمایید.

از جمله سنگهایی که برای سنگ قبر استفاده می شود می توان به سنگ قبر گرانیت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ نانو و … اشاره نمود. این سنگ ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در برابر عوامل جوی آسیبی نمی بینند‌. همچنین حکاکی بر روی این سنگ ها به خوبی انجام می شود و می توان شعر، اطلاعات متوفی و … را به خوبی بر روی این سنگ ها حکاکی نمود‌. البته باید بدانید برخی افراد از سنگ های خاصی چون سنگ مرمر هرات، سنگ شبق و … استفاده می کنند تا خاص باشند و همچنین شعرها و نوشته های خاص و لاکچری برای سنگ قبر استفاده می کنند تا بهترین باشند.

نوشته روی سنگ قبر

وقتی به قبرستان می روید انواع سنگ قبر را می بینید که بر روی آن نوشته های زیبا حکاکی شده است و بازماندگان نوشته هایی در خور شان متوفی سفارش داده و بر روی سنگ مزار می نویسند‌‌ حال آنکه این نوشته حاصل زندگی متوفی، بیانگر اندیشه وی و سبک زندگی او یا تاثیراتی که بر روی دیگران گذاشته است می باشد.

نوشته روی سنگ شامل شعر و گفته های پر معنا می باشد که مفهوم خاصی دارد. حال آنکه نوشته را با رنگ های طلایی، سفید و … پر رنگ خواهند نمود که جلوه زیبایی به سنگ قبر می دهد. بر روی سنگ قبر افراد مشهور عبارات پر معنایی درج شده است و همچنین بر سنگ مزار شاعران شعرهای آنها حکاکی شده است که موجب خاص بودن سنگ قبر آنها شده است.

بیشتر بخوانید
آیا اموات متوجه حضور افراد بر سر قبر می‌شوند؟

نوشته روی سنگ قبر

نوشته روی سنگ قبر افراد خاص

بر روی سنگ قبر افراد مشهور چون شاعران، نویسندگان، بازیگران عباراتی درج شده است که در ادامه به چند نمونه می پردازیم.

بر ردی سنگ قبر داوود رشیدی که از یکی بازیگران برجسته ایران بودند این عبارت پرمعنا و تفکر برانگیز درج شده است که آمدم، دیدم و رفتم … .

متن سنگ قبر خسرو شکیبایی از بازیگران مشهور نیز این است که:

بر من ببخشایید اگر چه خیلی دیر، خیلی دور ولی احساس می کنم، رسیده ام، شاید!

نوشته روی سنگ قبر بابک بیات نیز این حرف تفکر بر انگیز می باشد. سکوت سرشار از ناگفته هاست.

بر روی سنگ قبر سهراب سپهری یکی از اشعار وی نوشته شده است. به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید/ مبادا که ترک بردار چینی نازک تنهایی من.

نوشته روی سنگ قبر ویرجینیا ولف نیز نوشته شده است که “خودم را به سوی تو پرتاب خواهم کرد ای مرگ! بدون این که مغلوب شوم و گردن خم کنم”.

همچنین بر سر قبر سیلویا پلات نیز نوشته شده است که” در میان شعله های سرکش آتش نیز نیلوفری طلایی می تواند رشد کند”.

سنگ قبر اف. اسکات فیتز جرالد نیز نوشته شده است که “و بدین ترتیب، نشسته در قایقی،خلاف جریان آب پارو می زنیم و بی وقفه به سوی گذشته رانده می شویم”.

همچنین افراد معروف دیگری چون شکسپیر، نیوتن، فروغ فرخزاد، منوچهر نوذری و … نیز اشعار پرمفهومی نوشته شده است.

حکاکی نوشته روی سنگ قبر

برای حکاکی نوشته ابتدا با جوهر سفید بر روی سنگ اطلاعات و نوشته ها به صورت آزمایشی نوشته می شود و بعد از اینکه مشتری آن را پسندید، حکاکی انجام می شود. حکاکی به دو صورت دستی و سی ان سی انجام می شود که در حکاکی دستی از فرز استفاده می شود و با توجه به دقت فرد حکاکی زیبا خواهد شد. در روش سی ان سی با دستگاه های لیزری حکاکی انجام می شود و بسیار راحت می باشد‌.

بیشتر بخوانید
آیا باید سنگ قبر را پیش از مرگ بخریم؟

بعد از حکاکی نوبت رنگ کردن نوشته ها نی باشد که عمدتا از رنگ سفید و طلایی استفاده می کنند.

قیمت نوشته های روی سنگ مزار

بعد از خرید سنگ قبر باید روش حکاکی و نوشته های سنگ قبر را انتخاب نمود. هر چه نوشته های روی سنگ قبر پر معنا و مفهوم باشد و همچنین روش حکاکی انتخاب شده سنتی و با دست انجام گیرد باید هزینه بالایی پرداخت نمود. همچنین طراحی سنگ قبر و … نیز در قیمت تاثیر می گذارد.

جمع بندی نهایی

سنگ قبر از مرسومات قدیمی است که بعد از فوت متوفی و نشست خاک مزار بر روی قبر قرار داده می شود که نشانه احترام بازماندگان به متوفی می باشد. سنگ های مختلفی اعم از گرانیت، مرمر، نانو و .‌‌‌.. برای سنگ قبر استفاده می شود که تمامی این سنگ ها در برابر حکاکی نوشته و اطلاعات متوفی مقاوم می باشند و در برابر تغییرات جوی هیچ گونه آسیبی نمی بینند. نوشته روی سنگ قبر بسیار مهم می باشد و بر روی قبر افراد سرشناس نوشته پر معنایی درج می گردد که بسیار زیباست. بر روی سنگ با دستگاه های حکاکی نوشته ها حکاکی می شود که به زیبایی سنگ قبر می افزاید.

حکاکی با دست و با دستگاه سی ان سی انجام می شود و متناسب با سنگی که خریداری کردید می توانید با دست یا دستگاه حکاکی را انجام دهید‌. برای حکاکی ابتدا با جوهر سفید به صورت آزمایشی اطلاعات متوفی و اشعار و نوشته ها درج می گردد و بعد از تایید مشتری حکاکی انجام می شود. بعد از حکاکی با رنگ های سفید، طلایی و … نوشته را رنگ می کنند. قیمت حکاکی نوشته ها با دست و به صورت سنتی بیشتر است و طراحی  که انجام شده نیز ملاک است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه